Hajtsunk rá!

Lassan okafogyottá válik ennek a weblapnak a léte.
Az eredeti, 2006-ben feltett kérdésemre úgy tűnik, megfogalmazódik a válasz: az illetékes, ha kerékpárra szállna, az ott említett lehetőségek közül az 1-es változathoz hasonló megoldást részesítené előnyben.
2012. március 29-én a győri önkormányzati közgyűlés hivatalosan rábólintott, megépülhet a két, egymás határában fekvő település között a kerékpárút.
Nagyon régóta várunk rá, s ahogy az éhes ember nem válogatós, úgy én is azt mondom: örülök a lehetőségnek!
Lássuk, mi az, amit tudok az építkezésről.
A Széchenyi Terv támogatásával kb. 227 millió forinthoz jutott Győr és Abda önkormányzata, amit a győri Nép utca, és az abdai Kistöltés utca közti kerékpárút létesítésére kell költeni. 
E két végpont között körülbelül három és fél kilométer a távolság. A Rábca feletti átkeléshez szükséges híd nem növeli a költségeket, mert azt 2008-ban nagyon szépen felújították..
Semmiféle, nyilvánosságra hozott tervben nem találkoztam olyan felvetéssel, hogy a Nép utca és Győr városa között valamiféle, a kerékpáros közlekedést segítő létesítményt terveznek. Az építkezésről szóló újságcikkben (2012 szeptember negyedikei kiegészítés: a hivatkozott márciusi újságcikk tartalma megváltozott, az eredetileg szereplő kilenc kilométeres hossz helyett ma reggel óta 3,2 kilométert írnak az újságban! Hála a Google "tárolt változat" keresési opciójának, még találtam hozzáférést a hamisítatlan újságcikkhez, az erről készült képernyőtartalom a szavaim igazságát támasztja alá) a nyolc-kilenc kilométeres kerékpárútról beszélnek, ezt nem tudom értelmezni. Az abdai Kistöltés utcától számítva, ha végig az 1-es mellett vezetnék, kishíján az ETO-parkig érne a kilenc kilométeres kerékpárút! A nyilvánosságra hozott tervekben erről szó sincs. Ahogy arról sem, a városba nyugat felől érkező kerékpárosok hol kelhetnek át a Rába felett?
Ez utóbbi lehetőséget is figyelembe vette a Magyar Kerékpárosklub Győri Szervezete által készített útvonaljavaslat, amit az illetékesek  nem fogadtak el. Ráadásul nem kellene földtulajdonosok sokaságától megvásárolni, kisajátítani termőterületeket az út számára, nem kéne a Holt-Rábca vizes élőhelyét töltés építésével károsítani, nem kéne az 1-es út melletti fás területeket irtással csonkítani. Az 1-es út régi nyomvonala biztos alapot adna a bicikliút építéséhez, csupán kb. két és fél kilométeren kellene új alapot készíteni.  Ez a gyakorlatias szemléletű útvonaljavaslat nem a külvárosba, hanem egyenesen a belvárosba, a Városházához, a belvárosi közlekedési csomópontba, a Kazinczy, a Hild, a Jedlik, a Radnóti, a Révai, a Deák iskola közvetlen közelébe vezetne, de nem volna messze tőle a Czuczor, a Liszt, a Baross középiskola, vagy az egyetem sem.
Nem a természethez közel, a Rábca mellett, a vízügy által már nem felügyelt töltésen (piros vonal) viszik a kerékpárutat, pedig árvízvédelem szempontjából ez a töltés már nem érték, mert a Rábca új mederben folyik.
Ha más építkezés nem kapcsolódik a fent említett 3,5 kilométeres kerékpárúthoz, bátran mondhatjuk, rekordárat, kilométerenként több mint hatvannégymillió forintot fizetnek az adófizetők ezért a létesítményért!
Ez az ár kissé megkeseríti az örömömet.